Fröken Eriksson.

Mina kliv till havet.

 

Jag har tagit ett kliv. 

Stort. 

I mig. Många. 

Idag. 

Ett viktigt. 

 

Se. 

Tiden gör mig gott. 

Ömt. 

 

Jag är ensam. 

Så som jag vill. 

Alltid med min vän i tanken.  

 

Stark och påväg. 

Kliv. 

Jag stod på samma plats igen. Idag.

Så som i våras

när jag låg på sjukhus. Fick skriva mitt namn vid dörren och be någon låsa upp. 

Som i somras. Bussen hit. Samtala. Vändas ut och in. 

Som idag. 

Bara jag. 

Ett kliv. 

Ett beslut

Vid havet.

 

Vi lever bara en gång. 

Just såhär. 

Här. 

 

Men. 

Aldrig får man kliva på någon annan för att komma högre.

Man får gå runt. 

Hoppa över. 

Dansa förbi. 

Passera. 

 

Kliva förbi. Det får man.  

Aldrig på. 

 

Men, det vet väl du.

 

 
Och så får du denna låt med Anjaerika. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress