Fröken Eriksson.

Gräver man en grop åt andra...eller hur var det?
Hur djupt ska vi gräva? 
ja 
När du gräver, kommer du alltid finna. 
Är jag färdig? 
Ska vi lägga på jorden igen? Lägga in alla kläder i garderoben, bära ner det jag vill i källaren och upp på vinden.
Alla dessa känslor och minnen i ett stort virrvarr. 
 
Idag ska jag gå till Birgitta. Igen. 
Kuratorn. 
För några månader sedan hängde min vecka på
ett samtal. 
 Hänga i. Bara dit. Ett delmål. En bit. 
Idag. 
Behöver vi ses idag? 
 
Nej. Jag är inte färdig. 
Men jag är
På jäsning. 
På tork. 
På lut. 
 
Nog är det så att bara tiden framför mig kan visa vilka nya verktyg jag fått. 
Lådan är behagligt tung och jag hör hur det skramlar. 
Men se. 
 
Jag vill bara vara. 
 
Inte snickra. 
Bara om jag måste. 
 
jag vill leva. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress