Fröken Eriksson.

Att tämja nyfikenheten

 Min nyfikenhet är min drivkraft och livslust. 

 Nyfikenheten är en varm glöd. Inuti. 

När den är stark pratar människor om mina ögon. Jag vet att den syns där. Inte riktigt hur. Bara att. 

 

Jag älskar att studera människor. Dem jag känner. Dem jag aldrig talat med.  

Lära mig av. 

 

Min nyfikenhet ska tydligen tämjas. 

Allt vänds ut och in. 

Upp och ner.

Lita inte på. 

 

Det är en sorglig sak att behöva lära om för att människan kan vara ond. Sannerligen finns det mycket ondska. 

 Det finns också mycket gott. 

Många att vara nyfiken på. 

 Inga stora äventyr. 

Jag menar de små som knappt syns eller hörs men som gör skillnad. 

Mötet. 

 

Jag letar efter det som behövs i mig för balansen. 

För att min nyfikenhet ska få leva kvar. 

 

Jag tror vi alla är här för att ge. Den korta stund vi har på jorden. 

Ge

Inte bara ta. 

 

 

https://open.spotify.com/track/2muNLC89lDDEH9tBdd6sWm?si=3ggEqH0jTpa9X3dynafUaQ 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress